Khoa Công Nghệ Thông Tin
Faculty of Information Technology
  

Lượt Truy cập

profile

Liên kết Website

Nguyễn Đông Hải PDF. In Email
Thứ hai, 30 Tháng 11 2015 17:00

NGUYỄN ĐÔNG HẢI

A. PHẦN BẢN THÂN

Ngày sinh: 23/11/1983

Quê quán: Đồng Nai

Học vị: Tiến sĩ                        năm công nhận: 2011

Chức danh:                             năm công nhận:

Môn giảng dạy: Thực hành dạy học vật lý phổ thông,Thí nghiệm vật lý phổ thông, Phương pháp giảng dạy bài tập vật lý phổ thông, Phương pháp nghiên cứu khoa học, Vận dụng các phương pháp tích cực vào dạy học vật lý ở trường THPT,Vật lý đại cương (cho SV khoa Hóa), Cơ sở tự nhiên – xã hội 1 (Vật lý và thiên văn đại cương cho SV khoa Giáo dục Tiểu học), Mô hình thực nghiệm và thống kê trong nghiên cứu dạy học vật lý (cho học viên Cao học ngành Lý luận và PPGD bộ môn Vật lý)

Đơn vị công tác: Bộ môn Phương pháp giảng dạy, Khoa Vật lý

Địa chỉ liên lạc: Khoa Vật lý – ĐHSP TP.HCM 280 An Dương Vương, P4 Q5, TP.HCM

Email: Địa chỉ email này đã được bảo vệ từ spam bots, bạn cần kích hoạt Javascript để xem nó.

B. PHẦN DANH MỤC

Bài báo

1.  Dong-Hai Nguyen & N. Sanjay Rebello (2011), Students’ Understanding and Application of Area Under the Curve in Physics Problems, Physical Review Special Topics – Physics Education Research 7, 010112.

2. Dong-Hai Nguyen & N. Sanjay Rebello (2011), Students’ Difficulties with Integration in Electricity, Physical Review Special Topics – Physics Education Research 7, 010113.

3. Dong-Hai Nguyen & N. Sanjay Rebello (2011), Students’ Difficulties with Multiple Representations in Introductory Mechanics, US-China Education Review, Vol. 8, No. 3.

4. Dong-Hai Nguyen, Elizabeth Gire, & N. Sanjay Rebello (2011), Tutorials to Facilitate Students’ Representational Skills for Problem Solving in Introductory College Physics, Proceedings of the 2011 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), April 8-12, 2011, New Orleans, LA, USA.

5. Dong-Hai Nguyen & N. Sanjay Rebello (2011), Students’ Understanding of Integration in Graphical and Algebraic Representations of Mechanics Problems, Proceedings of the 2011 Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), April 2-6, 2011, Orlando, FL, USA.

6. Elizabeth Gire, Dong-Hai Nguyen, and N. Sanjay Rebello (2011), Characterizing Students’ Use of Graphs in Introductory Physics with a Graphical Analysis Epistemic Game, Proceedings of the 2011 Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), April 2-6, 2011, Orlando, FL, USA.

7. Steven Warren, Jia Chen, N. Sanjay Rebello, Andrew Bennett, and Dong-Hai Nguyen (2011), Teaching-Learning Interviews to Understand and Remediate Student Difficulties with Fourier Series Concepts, Proceedings of the Annual Meeting of the American Society for Engineering Education (ASEE) – June 26-29, 2011, Vancouver, BC, Canada.

8. Dong-Hai Nguyen & N. Sanjay Rebello (2010), Facilitating Students’ Problem Solving across Representations in Introductory Physics, Proceedings of the 2010 Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), March 17-21, 2010, Philadelphia, PA, USA.

9. Dong-Hai Nguyen, Elizabeth Gire, & N. Sanjay Rebello (2010), Facilitating Strategies for Solving Work-Energy Problems in Graphical and Equational Representations, AIP Conference Proceedings Vol. 1289, pp. 241 – 244, July 21-22, 2010, Portland, OR, USA.

10. Dong-Hai Nguyen, Elizabeth Gire, & N. Sanjay Rebello (2010), Facilitating Students’ Problem Solving across Multiple Representations in Introductory Mechanics, AIP Conference Proceedings Vol. 1289, pp. 45 – 48, July 21-22, 2010, Portland, OR, USA.

11. Dong-Hai Nguyen & N. Sanjay Rebello (2009), Students’ Difficulties in Transfer of Problem Solving Across Representations, AIP Conference Proceedings Vol. 1179 (2009), pp. 221 – 224, July 29-30, Ann Arbor, MI, USA.

 


 Tin mới cập nhật 

Thông báo v/v đóng học phí năm học 2022-2023

Khoa thông báo đến sinh viên hai ngành SP Tin và CNTT mức học phí do Trường thông báo và thời gian nộp học phí. Sinh viên tải file về xem chi...