Há»™i Thảo Khoa Há»c Tổ Ngoại Ngữ 2008 Print

Há»™i thảo "Äổi Má»›i PhÆ°Æ¡ng Pháp Giảng Dạy, Tăng CÆ°á»ng Nghiên Cứu Khoa Há»c & Há»™i Nhập Quốc Tế"

Báo cáo khoa há»c (tiếng Anh)

1.
Split attention in reading comprehension: A case of ESL/EFL
Th.S. Huỳnh Công Minh Hùng
tr.1-28
2.
Interactionist theory in compter-assisted language learning: Interpersonal interaction
Th.S. Vũ Hoa Ngân
tr.29-50
3.
Project-based multimedia learning: An application to General English learning
GV. Nguyễn Thị Tuyết Phương
tr.51-63
4.
Applying ESP in reading for information
Th.S. Hồ Thị Phượng
tr.64-68
5.
The advantages and disadvantages of the English spelling system
Th.S. Nguyễn Thúy Oanh
tr.69-77
6.
Communicative language teaching: Merits and challenges
GV. Äinh Ngá»c Thủy
tr.78-87
7.
Recommended steps to achieve effective writing
Th.S. Lý Nhựt Thiện
tr.88-96
8.
Reflective journal
ThS. Bạch Linh Trang
tr.97-101
9.
Implementation of PowerPoint in teaching
GV. Nguyá»…n Hiá»n Äoan Trang
tr.102-114
10.
How to teach oral-stop consonants to Vietnamese freshmen
ThS. Nguyễn Thanh Tuấn
tr.115-132
11.
Understanding the influence of cultural thought patterns on reading behavior
TS. Nguyễn Thanh Tùng
tr.133-144
12.
The role of functional grammar in decoding a reading text
Th.S. Nguyễn Thị Tú
tr.145-171
13.
Some ways of writing skills in ESP classes
Th.S. Lê Thị Kiá»u Vân & ThS. Phạm Thị Ngá»c Thủy
tr.172-186

Tóm tắt khoa há»c (tiếng Anh)

14.
Importance of speaking English
GV. Lê Thị Hồng Hương
tr.187
15.
Reading in English for Physics
GV. Trần Thị Tuyết Vân
tr. 187

Báo cáo khoa há»c (tiếng Hoa)

16.
Những lá»—i thÆ°á»ng gặp của há»c sinh Việt Nam khi há»c thanh Ä‘iệu Hán ngữ và cách khắc phục
Th.S. Äặng Thị Hồng Hạnh
tr.189-196
17.
Quy tắc dịch từ ngoại lai trong tiếng Hán
Th.S. Vũ Nguyễn Minh Thy & GV. Vương Xương Kiệt
tr.197-204
18.
L'approche actionnelle dans l'enseignement/ apprentissage du Francais sur objectifsspecifiques
TS. Trương Thị An Na
tr.206-214

Báo cáo khoa há»c (tiếng Việt)

19.
Äôi Ä‘iá»u suy nghÄ© vá» dạy Ä‘á»c hiểu
GV. Lê Thị Kim Khánh
tr. 216-219
20.
Má»™t số khó khăn trong việc dạy và há»c tiếng Anh đối vá»›i sinh viên khoa Giáo dục Thể chất, trÆ°á»ng Äại há»c SÆ° phạm TP.HCM
GV. Nguyễn Thị Bích Liên
tr. 219-224
21.
Äánh giá giáo trình "English for History" Ä‘ang áp dụng cho sinh viên khoa Lịch sá»­ và ngành Quốc tế há»c trÆ°á»ng Äại há»c SÆ° phạm TP.HCM
ThS. Nguyễn Kỳ Nam
tr. 225-246
22.
Nhận diện và phân loại các yếu tố dùng trong liên kết quy chiếu
ThS. Tống Khánh Ngá»c
tr. 247-259