Ngô Thị Phương In

A. THÔNG TIN GIẢNG VIÊN

Họ và tên: Ngô Thị Phương
Chức danh: Giảng viên
Học vị: Tiến sỹ
Lĩnh vực chuyên môn: Vật lý
--------------------------------------
+ Liên hệ: Văn phòng Khoa Giáo dục Tiểu học, A310, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 280 An Dương Vương, Phường 4, Quận 5, Thành phố Hồ Chí Minh
+ Email: Địa chỉ email này đã được bảo vệ từ spam bots, bạn cần kích hoạt Javascript để xem nó.
+ Ngày gia nhập Khoa Giáo dục Tiểu học: 2018
+ Chức vụ cao nhất tại Khoa: Phó Trưởng khoa

 


B. QUÁ TRÌNH ĐÀO TẠO

1. Đại học:

- Ngành học: Sư phạm Vật lí

- Nơi đào tạo: Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh

- Năm tốt nghiệp: 2004

2. Sau đại học:

Thạc sĩ:

- Ngành học: Khoa học vật liệu và nano

- Nơi đào tạo: Trường Đại học Pierre Marie Curie - Pháp

- Năm tốt nghiệp: 2006

Tiến sĩ:

- Ngành học: Vật lí

- Nơi đào tạo: Trường Đại học Paris Sud XI - Pháp

- Năm tốt nghiệp: 2010

3. Ngoại ngữ:

- Tiếng Pháp: C

- Tiếng Anh: B2

C. QÚA TRÌNH CÔNG TÁC

- 2000-2004: Sinh viên ngành Sư phạm Vật lí, Khoa Vật lí Trường Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh.

- 2004-2005: Sinh viên PhyTEM, M1 ENS Cachan, Pháp

- 2005-2006: Học viên cao học Đại học Pierre Marie Curie VI

- 2006-2009: Nghiên cứu sinh Đại học Paris Sud XI

- 2010 – 2012: Giảng viên, nghiên cứu viên trường Đại học Pierre Marie Curie VI - Viên nghiên cứu Nano Paris

- 2012 - 2018: Giảng viên khoa Vật lý Trường Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh

- 2018 - Hiện nay: Giảng viên khoa Giáo dục Tiểu học Trường Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh

D. QUÁ TRÌNH NGHIÊN CỨU KHOA HỌC

Các bài báo khoa học

1. M. El Kurdi , T.-P. Ngo, P. Boucaud, T. Kociniewski, J. Boulmer, D. Débarre, Applied Physics Letters, 94, 191109 (2009)

2. T. -P. Ngo, M. El Kurdi, P. Boucaud, D. Bensahel, Applied Physics Letters, 93, 241112 (2008)

3. P. Boucaud, M. El Kurdi, X. Checoury, S. David, X. Li, T. -P. Ngo, S. Sauvage, D. Bensahel, Thin Solid Films, 517, 121 (2008)

4. M. El Kurdi, X. Checoury, S. David, T. -P. Ngo, N. Zerounian, P. Boucaud, D. Bensahel, Optics Express, 16, 8780 (2008)

5. Thi-Phuong Ngo, An-Hoa Nguyen, Numerical simulation of Si-based L3 photonic crystal nanocavities, Journal of Science - University of Education Ho Chi Minh city 5(70) (2015) 17.

6. Thi-Phuong Ngo, Anh-Nguyet Nguyen, Tieu-Khanh Ngo (2015), High Q-factor in 2D photonic crystal nanocavities on silicon-on-insulator, Proceeding NCTP-40th, Đà Lạt, Lâm Đồng.

7. Ngô Thị Phương (2019). Vận dụng mô hình 5E trong dạy học chủ đề Ánh sáng môn Khoa học lớp 4. số 01(21) (2019), 129-135.

Tên bài báo tiếng Anh: Applying the 5E model in teaching the topic of light in science subject at grade fourth (2019)

Abstract: The general direction of the general education program from 2018 is to transform from a knowledge-based approach to a competency-based approach. The program of Science subject at primary schools built in this new direction requires changes in designing and organizing teachers' teaching and learning activities. Model 5E is a model of science teaching in accordance with the educational philosophy of "learner-centered" and is built on the theory of constructive teaching. The lesson designing of teachers in phases of the 5E process facilitates students to receive knowledge in a systematic and effective way. The sequence of activity phases of the model is similar to the process of scientific discovery in practice.

2. Ngô Thị Phương, Đỗ Thị Thùy Dương (2020). Phương pháp dạy học CLIL trong môn Khoa học ở tiểu học: cách thiết kế và thực hiện kế hoạch bài học, Ký yếu Hội thảo khoa học “Phát triển năng lực đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục đáp ứng yêu cầu thực hiện chương trình giáo dục phổ thông mới, ISBN: 978-604-974-536-2, (2020), 570.

Tên bài báo tiếng Anh: CLIL approach in teaching primary science: design lesson plan and launch teaching

Abstract: Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Content and Language Integrated Learning (CLIL) was first launched officially in 1994 and has been being applied widely in many nations all over the world; however, applying Content and Language Integrated Learning to teaching Science is still new in Vietnam. This research not only points out theoretical basic and features of CLIL, but also presents steps in designing lesson planning by applying CLIL method in teaching Science at primary schools

Các danh hiệu, giải thưởng đạt được


Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE
Content and Language Integrated Learning (CLIL) was first launched officially in 1994 and has been being applied widely in many nations all over the world; however, applying Content and Language Integrated Learning to teaching Science is still new in Vietnam. This research not only points out theoretical basic and features of CLIL, but also presents steps in designing lesson planning by applying CLIL method in teaching Science at primary schools.